tisdag 25 januari 2011

Januari i fotoarkivet

I januari 2007 hade alla snödropparna kommit upp.

I januari 2008 var det vår på riktigt - t o m tulpaner på väg upp genom myllan!

Året därpå, i januari 2009 hade jag minsann penséer i kruka vid trappan.

Men januari 2011 bjuder inte på några större vårtecken. Snön har smält undan och lämnat en blött gegga i rabatterna. Men därunder får jag hoppas att knopparna håller på att bryta sig ur sina lökskal. Om de inte ruttnar förstås, vilket speciellt tulpaner är känsliga för.


3 kommentarer:

  1. Hos mig är det massor av snö så några vårtecken finns det inte! Då får man fixa lite vår inne med köpta primula!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Jodå, primulan ger trevlig vårkänsla inomhus. Jag har en lysande orange en i köksfönstret.

    SvaraRadera
  3. Ja, man går lätt böjd och söker efter ngt som sticker upp - men suck - inte i min trädgård heller!
    Såg för flera veckor sedan några små uppstickare, men det var i direkt sol i skyddat läge!
    Här fick det bli en pärlhyacint i kruka på köksbänken sålänge. Fint och hoppingivande!

    SvaraRadera