söndag 6 november 2011

Årets julutställning


Årets julutställning på Blomsterskolan var tidig i år! Men lika läcker som vanligt. Även om granar var temat på en av våningarna och det som vanligt var mycket uppochnedvända amaryllisar och julstjärnor så var det inte supermycket jul. Kameran gick varm och av ett 60-tal suddiga (vägrar blixt...) foton är här ett litet smakprov!



Bakom utskurna granar dolde sig fantastiska små miljöer!


Ny snygg amaryllis-sort nedstucken i bambu - kul!


Ta gärna bort en låda i byrån och pynta lite!


I ett av rummen nere i källaren hade de haft riktigt roligt! En allé av förra årets julgranslik pyntade i budgetvariant med clementiner, clementinskal, pappersgirlander och konservburkar.


Äpplen är fint!

6 kommentarer:

  1. Jättefint - de är himla duktiga. Gillar arrangemanget i byrålådan bäst!
    Kram Katta

    SvaraRadera
  2. Jo Katarina, men de vita bollarna i byrån är nejlikor. Gillar vi nejlikor? Eller är de tillräckligt retro för att vara trendiga. Kan inte bestämma mig...

    SvaraRadera
  3. Granen är ju helt magisk - gillar amaryllis /bambu arr. också, men vet inte om jag gillar nejlikor.

    SvaraRadera
  4. Eva, menar du den "avskalade" granen? Påminner om när sonen flyttade hemifrån i december, skaffade gran, visste inte var han skulle göra av spillrorna i januari och satte in den i vindsförrådet där jag råkade hitta den ett halvår senare... men jag visste hur jag skulle återanvända eländet utan kastade den på tippen...

    SvaraRadera
  5. visste INTE hur jag skulle återanvända den, skulle det ju vara

    SvaraRadera
  6. Den urskurna granen är min favorit!
    Härligt jättefin!

    Den får min röst!

    SvaraRadera