onsdag 19 september 2012

Trädgården idag den 19 september


Höstanemonernas fröställningar är som ett konstverk.


Gula hösthallon - mums!


I östra delen av rabatten är hortensian rosa.


Men i västra delen är de blå. Och lider av lite vattenbrist ser det ut som.


Full storm ute och kameran har svårt att fånga trädgårdsgullriset.


Kornellen börjar skifta till  höstfärg!


Det blåser riktigt rejält idag. Inget ovanligt i och för sig...


Bladen börjar vissna och tomaterna är inte mogna än. Också som vanligt.


Lupinerna är inne på tredje blomningen nu.


Och enstaka rosor finns precis överallt.


Lite piff på fintrappan. Håller formen bra i blåsten dessa här.


Just precis här har jag inte rensat.


Men annars är det många kvadratmeter kullersten som jag legat på knä och mediterat i den senaste veckan.

2 kommentarer:

  1. Nån sa, massören jag besökte idag, att det hade SNÖAT i Halmstad i morse! Just nu ösregnar det .., det vräker ner och pv är på väg att cykla hem. Ja, ja. Tur att det är frivilligt ,-)

    SvaraRadera
  2. Tyckte de sa nåt på Radio Kristianstad om nattfrost imorse men jag bestämde mig för att jag hört fel!

    SvaraRadera