lördag 10 november 2012

Årets julutställning på Blomsterskolan



Släng ut prydnadssakerna på från skänken och ta in halva skogen!


Eleverna på Blomsterskolan började jobba med julutställningen i måndags och igår öppnade den för allmänheten.


Det finns alltid amaryllis i många former på julutställningen. I år var de flesta för ovanlighetens skull på "rätt" håll.


Ovanpå den här skänken låg ett helt golvur full med julstjärnor. Varför tog jag ingen bild på den?


Ett tidsödande pyssel. Eller köper man såna här girlander färdigträdda?


De här apelkvistarna lär finnas i blomsterbutikerna i år. Undrar hur länge de håller sig julfina?


Skridskor och sparkstöttingar brukar finnas med som rekvisita. Skulle vilja ta mig en privat titt i blomsterskolans rekvisitaförråd faktiskt.


Lite romantik till jul?


I det här mörka rummet under takåsarna var det ett illrött kaos - svårtfotograferat men läckert.


Och så tog jag 50 bilder till som inte får plats här...

4 kommentarer:

  1. Jättefint! Tänk vad en del har fantasi och får till det bra. ellem

    SvaraRadera
  2. Tack för den bildserien! Mycket inspirerande!

    SvaraRadera
  3. Find bilder, härligt med lite jul redan nu!! Tack för din kommentar på min blogg, vad kul att du hittat något att inspireras av. Så märkligt att du föll för just det påslakanet på bilden. Vi har nog samma smak helt enkelt!

    Kram/Susann

    SvaraRadera
  4. Överkastet... menade jag så klart.

    SvaraRadera