torsdag 3 mars 2011

Skånska Trädgårdar 2011

Idag har jag varit på trädgårdsmässan Skånska Trädgårdar. Lite ofokuserat traskade jag runt med Katarina och var fikasugen och tog en och annan bild med lilla kameran. T ex de här superglada svamparna i keramik hos Flyinge Plantshop.

En liten balkongutställning fanns det. Det mest spektakulära var väl Jenny Strandhs tribute to Montazami. Och jodå - det är ostbågar på golvet!

Pelargoner, eller framför allt pelargonsticklingar, fanns det hos flera utställare. Här på en pyntad tårta.

Men det allmänna intrycket var nog ändå en alltför liten utställning i ganska tråkig miljö.

4 kommentarer:

  1. Jag måste ha haft huvudet under armen när jag gick på mässan. Tack för att du kompletterar intrycken. Lyckades dock få med mig väldigt fina sticklingar hem.

    SvaraRadera
  2. Man tittar på olika saker helt enkelt. Jag känner inte heller igen alla bilder hos andra trädgårdsbloggare. Eller kanske hade jag också huvet under armen?

    SvaraRadera
  3. Men oerhört vacker grönfärg på koppar och fat på bilden! Alltid något ,-)

    SvaraRadera
  4. jomen det har du ju rätt i Elisabet - jag tittade bara på tårtan. Och i övrigt var hela montern illgrön och då kom också den mörkare gröna färgen på kopparna bort. Allt ser olika ut beroende på sammanhang minsann.

    SvaraRadera