måndag 25 april 2011

Fyndat

Jag fyndar i nya trädgården varje dag nu. Plötsligt så har det slagit ut några blåsippor lagom till scillan gett med sig och börjar se rufsig ut. Och fina öar av muscari skymtar i rabatterna samtidigt som långa, långa, täta rader av påskliljor slår ut och solar sig.

Längs med husväggen blommade idag tulpaner i flera färger, röda, rosa, gula...mellan pingstliljor med fyllda blommor. Och bakom häcken ut mot åkern där hittade jag äntligen rabarbern. För den är ju ett måste på en gammal tomt! Vid sovrumsväggen kommer så sakta bladverket på en gigantisk kaprifol igång och ut mot vägen vecklar bladen på den stora kastanjen snabbt ut sig.

I ett hörn står en riktigt ful mahonia men när den väl börjar blomma så tycker jag väl om den också...

Men det allra största fyndet jag gjorde idag - det var kungsängsliljor!

Bildbevis kommer senare när datorn och kameran bor på samma adress. Imorgon flyttar bredbandet så nu vet man aldrig när jag är uppkopplad igen!

2 kommentarer:

  1. Kungsängsliljor .., det är väl ändå ett Naturens Under!!

    SvaraRadera
  2. Men visst är det! Jag hoppade jämfota av lycka när jag upptäckte dem vid min egen husvägg!

    SvaraRadera