måndag 20 juni 2011

Öppna Trädgårdar I

"Tittis vita trädgård" kallades den här som var en av de trädgårdar jag besökte under "Öppna Trädgårdar igår. Och den var bara alldeles perfekt.

Jag ville bara skicka iväg alla de andra estetiskt störande besökarna och slå mig ner där i en vacker stol på den skönt slitna lärkträdäcket, glida runt och nypa lite i den vita wisterian, smeka den svarta violen...

...ja helt enkelt njuta av att befinna mig mitt inne i trädgårdsdesigners våta dröm... en liten stund innan jag begav mig hem till verkligheten - ogräs&blommor i kaotisk röra!

2 kommentarer:

  1. Å, vilka vackra vita liljor .., är det wisterian, det ...? Nu får jag nog googla bums!

    SvaraRadera
  2. Nejnej Wisteria är latin för blåregn. Den finns i vitt också och är fortfarande en wisteria men jag vet inte om det heter vitregn???

    Liljorna är krolliljor men aldrig har jag sett några så vackra vita förr!

    SvaraRadera