måndag 20 juni 2011

Öppna Trädgårdar III

Det var över huvudtaget mycket prylar i trädgårdarna jag besökte igår. Det var gammalt som på den här bilden - aldrig någonsin har jag sett så många zinkbaljor på en och samma gång - och det fanns en likadan stapel till!!!


Det var mycket små skålar som hängde i långa snören från träd, det var småspeglar, massor av små och stora bord med gjuten betongskiva, damejeanner i korgar, zinkkannor, betongkrukor, vaser i glas.... ja det verkar som om det är lika viktigt med "rätt" grejer i trädgården som växterna.

3 kommentarer:

  1. Wow så mycket fina saker!!!! Önskar dig en fin dag. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att få hänga med här och se ditt besök i trädgårdarna! :-)

    Jag har en gammal zinbalja med handtag som jag ärvt från min svärmor. Den har jag haft kryddor i nu i många herrans år ....men nu ser jag att jag gått och blivit modern vad det gäller sånt. ;-)

    SvaraRadera
  3. Kul att ni hittat till min blogg!

    Jag har också en zinkbalja med kryddor på landet - det var när den tjänat ut sin roll som plaskbalja för barnen för ca 20 år sen som jag borrade hål i botten och satte i kryddorna istället.

    SvaraRadera