tisdag 27 september 2011

Arrangemang

Just som jag satt mig vid datorn för att börja jobba här på förmiddagskvisten plingade det in ett mail. En kär vän behövde en bild av ett arrangemang och jag drog igång så det rök om trätofflorna!

For runt som ett jehu och plockade äpplen, letade fram silverljusstakar, plockade vassa röda grenar, sopade rent ett fönster i stallet, bytte mellan alla objektiven, väntade på att solen skulle komma fram ur molnen igen...

...det är kul att arrangera men så sjutton om eländet blir bra på bild!! Själva ljussättningen av arrangemang kräver mer än jag har förmåga att prestera.

Men det var kul!

2 kommentarer:

  1. Ja, men det är ju verkligen så, att ljuset gör nästan allting! Det tycker jag. Och att stå eller sitta och invänta exakt rätt ljus .... ,-(

    Om man nu inte kan fuska till det med nån slags konstgjord variant.

    Men jag tycker att det blev fint ändå.

    SvaraRadera
  2. Tack Elisabet.

    Jag är en otålig människa och väntar då inte in nåt ljus. Men jag ser ju på de bilder som jag tagit som råkat bli bra hur mycket ljuset bidragit.

    SvaraRadera