fredag 30 september 2011

Före-bild


Detta är en riktig "före"-bild, dvs hur såg det egentligen ut på min trappa innan jag fixade med arrangemanget häromdan.

  • längst bak står den marockanska myntan jag köpte på trädgårdsmässan på Liseberg i våras och börjar se lite brun-trist ut i kanterna och just det blir aldrig bra på bild
  • längst fram står rosmarin-oregano-krukan som sen fick vara med i arrangemanget
  • i röda krukan står en stackars slätbladig persilja som jag skördat ihjäl i sommar - nästa år måste jag ha några rejäla plantor
  • de tre ljuslyktorna bodde i mitt förra hem i badrummet och gav ett härligt ljus när jag badade men så  fick de en tillfällig plats på trappan - och inte enda gång har de varit tända och efter allt regnande är ju stearinljusen förstörda för länge sen
  • och vad har jag haft mordredskapet längst fram till - kan inte minnas att jag nånsin rensat med det och varför ligger det inte i trädgårdsförrådet?
  • samma fråga kan ställas om häcksaxen på nästa trappsteg men den tar jag ju några tag på de runda buxbomskloten med med jämna mellanrum och här på trappan ligger den inte så långt bort även om nackdelen såklart är att den rostar bort
  • inklämd i häcksaxen ligger en trädgårdshandske - våt och läbbig förmodligen
  • och de små stenarna - är det pynt månntro eller bara nåt som legat i vägen i en rabatt
Men nu vet vi ju allihop från bilderna nedan att det är uppsnyggat på den här lilla plätten! Det som inte passade in på bilden sköt jag bara lite åt sidan...


2 kommentarer:

  1. Tack för morgonens första skratt! Men vet du, jag tycker den här bilden är helt underbar! Den vittnar om mänskligt l i v ,-)

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur Elisabet - men den hade inte passat i Vänersborgs lokaltidning eller var det nu var väninnan behövde en bild att illustrera en artikel med...

    SvaraRadera