måndag 19 mars 2012

Mina bebisar


Nej, den här bildserien ligger inte här för sin skönhets skull utan mer i informativt syfte. I Salen (gårdens mest fantastiska rum som inte fått nya tapeter på drygt 60 år) står min Planteringspyramid. I ca 18 grader och med lysrörsbelysning 15 timmar per dygn är det meningen att mina fröplantor ska växa sig starka utan att rusa i höjd och blir rangliga.

 I botten på plastbrickorna ligger en bevattningsduk. Det är ju meningen att den ska vara våt men eftersom plantorna ännu står i sålådor utan hål i botten känns det lite onödigt än så länge.

Planterade om luktärter i helgen. Här är jag ju ändå orolig att jag var för tidigt ute med sådden...tur jag har två påsar kvar till senare i vår!

3 kommentarer:

  1. Finurlig ställning, ungefär som den vi har blommor i på affären.

    Luktärter .., nästan det bästa jag vet i bukettväg!

    SvaraRadera
  2. Ställningen kostade pinsamt mycket med tanke på lite tafflig kvalitet på Willab! Jag målade den blekt grön för att den inte skulle se så "billig" ut och mannen fixade ihop dem med rejäla skruvar.

    När jag var på trädgårdsresa i England för ett par år sen besökte vi en dam som inte bara var en av domarna på Chelsea Flower Show, utan även en hängiven luktärtsodlare. Av henne köpte jag några påsar frön som bara blivit liggande. Eftersom de var så oerhört lättgrodda sätter jag resten direkt i rabatten sen i maj.

    SvaraRadera
  3. Hej jag undrar var man kan få tag på bevattningsduk ,plastlådorna har jag letat jätte långe efter och hittar inga kan du berätta vart man kan köpa dessa

    SvaraRadera