tisdag 6 mars 2012

Skånsk Trädgård


Jag har ju alldeles glömt lägga ut bilder från Skånsk Trädgård - den fina mässan härnere. Apelsinerna låg och glänste i Apotekaren Englanders monter. I år hade han flyttat från Italien till Marocko och det var en välkommen förnyelse måste jag säga.



På varje trädgårdsmässa med självaktning finns ett BADKAR - som jag dras till som en magnet. Här var det Jenny Strand som pyntat.


Besökarna fick rösta på vackraste buketten. Jag röstade på den här med de läckra vaserna. Ett stilleben som passat perfekt hemma hos mig.


Lite dyrt kan jag tycka med 5900 för en citron. Eller var det kanske hela trädet? Lite mycket pengar ändå...


Makalösa Trädgårdar från Simrishamn sålde kryddtråg med 12 miniplantor i. Inte billigt det heller men jag slog till. Nu står de omplanterade i krukor under växtbelysning.


En stenfirma, jag minns inte vilken, hade gjort den pedagogiska utställningen av småsten. Fint!

2 kommentarer:

  1. Å, vilket trevligt och intressant inlägg!
    Där skulle jag gärna ha varit med och tittat.
    Såg du till Åbergs Trädgård där?

    SvaraRadera
  2. Nej Elisabet, de var inte representerade på mässan tyvärr. Förra året var de där och lanserade sin fina bok. Jag tror de har supermycket att göra med sina fröplantor just nu. Är du "vän" med dem på fb? Där får man en del info om odlingarna.

    SvaraRadera