lördag 16 oktober 2010

Kaprifol, pelargon och ringblomma

Tävlingsbilden är mailad och den ska vara hemlig och anonym. Inget kompisröstande här inte! Så här kommer något helt annat - en kaprifol klättrar på friggeboden i min trädgård.

I uterummet står de små söta pelargonerna uppradade på ett bord. Lite för kitschiga för trendiga pelargonsamlare är jag rädd. Som tur är räknas jag inte till den skaran.

Ogräset som kämpar sig upp i en glipa i markväven har jag inte hjärta att dra upp. De blir tvärtom flera för varje säsong - ringblommorna.

1 kommentar:

  1. Till ringblommor har jag ett alldeles speciellt förhållande.
    Hemma i Västerbottens inland var det inte många blommor kvar på höstkanten ..,men hade vi tur, så fanns där ringblommor i trädgårdslandet även i början av september!

    Å, sicken lycka.

    Då gjorde man en bukett och tog med till min storasyster i Luleå.
    Hon fick alltid ringblommor på sin födelesdag den 1:a september.

    SvaraRadera