onsdag 6 oktober 2010

Lurad?

Vi är i den här stan begåvade med en lång allé av gingko-träd. Kraftiga fina exemplar och jag tror där ska vara drygt 60 träd. Nu har jag hört talas om att gingkon släpper alla sina löv (eller botaniskt är de egentligen barr) samtidigt på hösten. Jag är nyfiken på vad samtidigt betyder (samma timme? samma dag?) och gjorde igår mitt första studiebesök.

Vad som talar emot ett samtidigt lövfall på övre bilden är att vissa blad har gulnat men inte alla. Hm?

Och när jag ser alla nerfallna löv i gräset runt alla träd så börjar jag undra om jag kanske är lurad? Vadå samtidigt?



(Ja, här sitter jag vid min nya Mac med ett sprillandes nytt photoshop och det är en PÄRS att hitta alla funktioner och kommandon och och och... men ett inlägg blev det visst till slut!! Men är inte blogger och Safari överens månntro. Skärmen är på 27 tum och fönstret jag får lägga upp inlägget i är på 3 tum typ...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar