lördag 13 november 2010

Julutställning på Blomsterskolan

En vit isig miljö med en sparkstötting i centrum.

Förundran över att alla skaften sitter kvar i äpplena. Precis som man ritar ett äpple men som det aldrig ser ut i butiken.

En hel rad med olika mosspaket fast med olika dekor.

Det hängde mycket från taket - här en salixboll med paradisäpplen.

I krukrummet var det alldeles mörkt och stämningsfull klassisk musik hördes från högtalare.

Mångfalden ger fantastiska effekter - inget man prövar på hemma precis.

Lite suddigt blir det allt där i mörkret när jag vägrar blixt.

Här finns utställningen - och den är öppen under söndagen också!

4 kommentarer:

  1. Jag förundras också över att alla skaften var kvar! Stiligt!

    Måste ha varit en spännande utställning.
    Lite långt härifrån tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Det är en fantastisk utställning som återkommer varje år och som jag absolut inte vill missa.

    Beträffande äpplena så kikade vi noga för att se om de kanske var fastlimmade men nej - någon måste ha plockat dem med oändlig omsorg helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Ja, nu har jag också besökt utställningen, här hos dig, alltså .-)

    Tack för titten! hälsar hon som ofta tycker att man krusidullar till det för mycket och som föredrar det enklaste enkla.

    En hyacint i ett hyacintglas.

    Det räcker gott för mig.

    SvaraRadera
  4. Absolut Elisabet! Enkelt är vackert. Men att se florist-eleverna flasha iväg med allt det här dramat - det är lika häftigt varje år! Men hur gärna jag än ville så skulle det bli väldigt platt om jag försökte mig på att hänga snitt-amaryllisar upp och ner i taket...

    SvaraRadera