lördag 27 augusti 2011

Mina inköp på Trädgårdsfesten

Tack vare den fantastiska servicen med en "garderob" på Trädgårdsfesten på Sofiero så kunde besökarna shoppa loss och lasta av kassarna med jämna mellanrum. Och när jag handlat klart fanns det en service som fraktade inköpen till entrén! Perfekt idé.

Längst bak syns fyra 2-liters krukor med flox och en fantastisk vaniljfärgad margerit. Fräscha plantor hos en dansk försäljare. Hade jag orkat kånka iväg fler till garderoben hade jag handlat mer.

Framför en liten äppeldoftande mynta. Och längst fram till höger fem små krukor med porslinsveronika. Och till vänster fem små krukor med röd jättevallmo.

Och monstret i smide? Plantskolan där jag köpte den sa att det var en katt, men det kan väl vem som helst se att det är en råtta??

5 kommentarer:

  1. Hahaha .. nja, allt ligger ju som bekant i bektraktarens öga. Jag menar katten. Eller råttan ,-)

    SvaraRadera
  2. Jag funderar på en liten bloggträff i Åbergs Trädgårdscafé, innan sommaren är över. Ja, den tanken dök upp NU.

    ,-)

    SvaraRadera
  3. Fin service! Sånt gillas!

    Fina Sofiero! Vi körde förbi där på vår Skånetur i somras men regnet ÖSTE ner så inget läge för besök.

    En annan gång :-))

    SvaraRadera
  4. Elisabet - ja Åbergs trädgård vill man ju alltid besöka!

    Turtlan - Sofiero är den allra vackraste park och jag är ledsen att ni missade den.

    SvaraRadera
  5. Vilken service! Flox är en av mina älsklingsblommor!! Men katten...vid en första anblick såg jag en elefant =)

    SvaraRadera