tisdag 30 augusti 2011

Som i Frankrike

Jag har minsann två kronärtskockor i mitt trädgårdsland. Inte för att de kommer att hinna bli ätstora men ändå. Jag kan gå ut och titta på dem och tycka att de är fina.

Och idag ringde jag efter en trädkille som kom körande i värsta kranbilen och tittade på mina sjuka träd. Han såg direkt att här är det bråttom. Kanske imorgon hinner han ta dem eller allra senast på fredag.

Svampens placering säger att den tuggat i sig alla rötterna. Rätt som det är kan trädet sucka till lite och lägga sig ner! Hemska tanke. Tur vi inte sover i den änden av huset...

2 kommentarer:

  1. "Tuggat i sig alla rötterna...."

    Tickan påminner om något läskigt djur i en slemmig skräckfilm som kommer till jorden och äter upp allt. Till och med träd ;-))

    Bara hålla tummarna!

    SvaraRadera
  2. Jamen eller hur! Svampar är ett listigt släkte!

    SvaraRadera