torsdag 7 juni 2012

Det finns hopp!


På åtminstone tre av våra fyra blåbärsbuskar finns det gott om små vita blommor så det inger hopp om stora amerikanska blåbär i augusti.


Och två av de tre tomatplantorna har börjat blomma. Kanske en och annan tomat på gång i juli? Den tredje plantan ser ut att ägna sig åt nån sorts dvärgväxt med för mycket bladmassa. Kan jag ha haft i för mycket kogödsel i den krukan? Det är nog sista året jag odlar tomat i kruka. Nästa vår åker golvteglet bort i halva växthuset!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med blåbär! Nu blev jag inspirerad att komma till skott och plantera några buskar.

    Mina tomatplantor är dvärgväxta allihop. Nu ska de planteras idag, så jag hoppas att det blir lagom varmt och fuktigt ett tag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är klart att du ska ha blåbär! Bladen har dessutom den allra rödaste höstfärg så det finns fler vinster med dem än bara bären.

      Radera