fredag 1 juni 2012

Trädgårdsrundan 2012


Trädgårdsrundan är ett antal öppna trädgårdar i nordöstra Skåne första helgen i juni.  Hos nr 30 i Vallåkra var jag tvungen veva ner sidorutan och ta en bild redan vid gårdsvägen. Vem kan motstå en rostig spis?


Sagolikt vackert med vita klematis.


Var det här kanske det gamla uteköket som blivit för litet och plötsligt fick agera blickfång mot charmig tegelvägg?


Många betongskyltar med enkla ord fanns det.


Först såg man inte cykeln...


Ojsan, en regnvåt spegel lutad mot en tegelvägg...går inte att motstå att ta en bild av fotografen!

4 kommentarer:

  1. Bilder som ger mig Skånelängtan!

    Frågan är om vi kan ta en Skånetur i sommar pga min tidiga semesterperiod. Vi har svårt få till mer än två gemensamma semsterveckor i år så då blir det båttur.

    Om inte så kommer vi att längta dit nästa sommar.

    Järnspisen blir min favorit! Härlig komposition!

    Varmt hej från mig :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här stället hade både butik och café så om du kommer till Skåne kan du hitta järnspisen live - se www.enklating.se

      Radera
  2. Ja, det ger mig också skånelängtan! Jag har föreslagit pv en övernattning på Sekelgårdens hotell mitt i stan, nån gång i sommar .., bara för att få insupa ystadluft och höra mariakyrkans klockor slå ....

    SvaraRadera
  3. Ja det där måste man unna sig Elisabet!

    SvaraRadera