torsdag 26 augusti 2010

Dahliorna på Sofiero

Varje år måste jag bara till Sofiero och titta på dahliorna. Den här gången visste jag ju att jag skulle missa Stora Trädgårdsfesten så jag besökte parken ett par dagar innan, viss om att allt skulle vara perfekt inför festen.

Inte nog med att blommorna är stora som mattallrikar, plantorna är nära 2 meter höga!

Den här kände jag inte igen från tidigare år, eller hade åtminstone inte fotograferat den förut - "Gold Crown"

"Gold Crown" i knopp

Som en pussmun kanske?

5 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Dahlior är inte min favorit, men vackra på bild är dom ju ...,-)

    SvaraRadera
  2. Vackert!

    Min favorit blir den blekrosa längst ner.
    Vilken skapelse!
    Vilket foto!

    SvaraRadera
  3. Jo Elisabet om du sett de gigantiska dahliorna på Sofiero hade du nog varit fast. De små pluttarna jag har hemma i rabatter och krukor är det mer "gamla-faster-varning" på.

    Tack Turtlan.

    SvaraRadera
  4. Ja, vi säger väl det då .-))

    SvaraRadera
  5. Å jag kom att tänka på att det blev ingen Skånetur inkl Sofierobesök i sommar.

    Bättring nästa år!

    SvaraRadera