söndag 15 augusti 2010

Trädgårdsmässa i Danmark

I helgen arrangerade danskarna Garden Living Fair i Fredriksborgs Slottspark på Själland. De marknadsförde sig som motsvarigheten till Trädgårdsfesten på Sofiero men så var det icke alls. Det var en helt igenom kommersiell historia som utspelade sig på en gräsplätt som råkade ligga i utkanten av slottsparken.

Danskarna är helt galna i pileflätning och det var många utställare som visade sina färdigheter. De här flätade träden hade varit kul att prova på. I samband med hamlingen nästa vår kanske...

Letade efter ett pionstöd men hur jag än vände och vred på burarna hittade jag inget i rätt storlek.

Utomhusdusch i trädgården har jag drömt om hela sommaren. Varför inte med dessa färdiga pileväggar?

Riktigt, riktigt fult tycker jag att kombinationen begonia och bambu är!

Hem kom jag i alla fall med några kassar... innehållande honungslök (såg jag på nån trädgårdsvisning i juni och blev förtjust i), gigantisk allium (fanns i alla engelska trädgårdar jag besökte), trädgårdshandskar (kan man aldrig få för många av), en plåtburk med hål i locket till uppbindningssnöre (som min trassliga snörrulle åkt ut och in i tomatväxthuset i sommar), en helt galen spiral med en glaskula i att pynta trädgården men (den kommer nog på bild när den är monterad) - ja och sen var väl pengen helt slut vill jag minnas - eller nej det blev 6 nummer av Havelivet också. Till det facila priset av 100 danska kronor och minsann fick man inte en reklamkasse på köpet?

1 kommentar:

  1. Den där duschen skulle passa perfekt på sommarstugan!

    Tänk så läckert stå där och duscha ute i naturen.

    Gillar som det heter på FB :-)

    SvaraRadera