lördag 11 december 2010

Lördagens boktips

En annan oumbärlig måste-ha bok för den trädgårdsintresserade är Den goda jorden skriven av trädgårdsmästaren Philippe Plöninge.

Innan jag pluggade trädgård odlade jag mest blommor. Men på utbildningen blev jag helt gripen av markläran och har sen dess gått över till att odla min jord.

I Den goda jorden beskrivs på ett lättfattligt sätt de olika jordtyperna du kan ha i din trädgård och vad man ska mata den med för att de ska bli god och full av liv. Liksom människor behöver växter vissa essentiella näringsämnen för att utvecklas och växa och här lär du dig hur de tillförs jorden och varför.

Spännande och intressant!

5 kommentarer:

  1. Ja, en sak är ju säker. Dig skulle man ha som granne.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare! Vill också ha Lena som granne. Och "Den goda jorden" är bästa boken!

    SvaraRadera
  3. Åh jag som letat efter en "skit"bok, om gödning alltså! Detta verkar vara den! tack!

    SvaraRadera